Open post

The Guardian Beclowns Itself in Mad Rush to Fake the News

Today’s Campaign Update

(Because The Campaign Never Ends)

Was that wrong? Is there, like, a rule against that? –  It turns out that there actually is a rule against wedding photographers having sex with an invited wedding guest while the reception is ongoing, and then urinating on a tree when the cops show up to investigate.

That was actually a revelation to one Katie Mehta, 26, who moonlights in the Weatherford, Texas area as a wedding photographer when her swimsuit modeling career isn’t producing enough revenue. When the deputy sheriff providing security for the wedding was alerted by other guests to some illicit sounds coming from an ante room, he found the comely camera clicker engaged in some hanky-panky with one of the guests. His efforts to disentangle the pair were rewarded with a profanity-laced verbal assault. When he escorted the young professional out of the hall, she broke free and promptly rushed over to the nearest tree where she allegedly began to relieve herself in the same manner as your pet labrador does on his morning walk.

By that time the local police had shown up and promptly took her to the pokey.  Shockingly, one of the arresting officers stated that the frisky Ms. Mehta “smelled strongly of alcohol.” Go figure.

Displaying a similar type of anti-social behavior, the newsfakers at The Guardian mounted a strong challenge to CNN and the New York Times for this week’s title of Fakest News Outlet, filing a report, citing anonymous sources of course, claiming that former Trump Campaign Chairman Paul Manafort had visited Wikileaks founder Julian Assange no less than three times in 2013, 2015 and 2016, the last meeting taking place just weeks before the DNC’s hacked emails were made public during the midst of the presidential campaign.

Given that Assange has been holed-up in London’s Ecuadorian embassy in order to avoid prosecution for all of that time, and there are dozens of surveillance cameras on every block in that city, my immediate reaction to this story was that it was a rather pathetic attempt at the sort of news fakery in which CNN and the Times have cornered the market over the past few years.  Obviously, had Paul Manafort actually ever visited Assange at the Ecuadorian embassy, not only would formal official records exist of those visits, but there would be copious amounts of video evidence as well.  I mean, c’mon, Manafort’s a big, distinctive-looking guy – if he had really gone to see Assange in the midst of the 2016 campaign, we’d have had absolute, irrefutable proof of that visit in 2016.

Let’s also remember that Manafort had been under FBI surveillance since 2014 due to his lobbying efforts – in partnership with Tony Podesta – on behalf of the Ukrainian government. Are we to really believe that he would somehow be able to visit the notorious founder of Wikileaks, entering through the front door of the Ecuadorian embassy in London, without the FBI noticing?

Wikileaks responded immediately and somewhat hilariously to the story with a message on its Twitter account: “Remember this day when the Guardian permitted a serial fabricator to totally destroy the paper’s reputation. @WikiLeaks is willing to bet the Guardian a million dollars and its editor’s head that Manafort never met Assange.” As of this writing, neither the Guardian nor its editor’s head have responded.

It took Manafort a little longer to get a response out to the story – he is in federal prison, after all – but when he did, his denial was similarly unambiguous:

“This story is totally false and deliberately libelous. I have never met Julian Assange or anyone connected to him. I have never been contacted by anyone connected to Wikileaks, either directly or indirectly. I have never reached out to Assange or Wikileaks on any matter. We are considering all legal options against the Guardian who proceeded with this story even after being notified by my representatives that it was false.”

It is a sad fact of modern life that news-faking goes on 24 hours a day, 7 days a week in our fake news media, but it has been awhile since any major news outlet file a report as manifestly fake as this one in an obvious effort to try to prop up the Democrats’ dying “Russia Collusion” fantasy play.

For its part, the Guardian has not, as of this writing, retracted its blatantly false and libelous report, although it did go back into it add a bunch of weasel-word language after Wikileaks and Manafort issued their forceful denials. In the end, it seems amazing that any editor worth a damn would have agreed to run the story in the first place.

But hey, when you’re competing with CNN and the New York Times in the news-faking business, you’re playing with the big boys and mistakes are going to be made. For the Guardian, this was a doozy.

Ocasio Cortez Watch:

 

That is all.

Follow me on Twitter at @GDBlackmon

Today’s news moves at a faster pace than ever. Whatfinger.com is my go-to source for keeping up with all the latest events in real time.

Scroll to top
%d bloggers like this: